НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Дистанційна форма роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (далі – ООП) є зовсім новою. З початку карантину ми використовуємо онлайнресурси (мобільні додатки, електронну пошту, сайти, соціальні мережі тощо). За допомогою дистанційних технологій продовжуються онлайн заняття, відеозаняття з дітьми з особливими освітніми потребами, консультування та взаємодія з педагогами, проведення бесід та індивідуальних консультацій для батьків та учнів.
Для ефективності дистанційного навчання дітей з ООП педагоги ЗНВОК №110 чотирьох принципів: інтерактивності, диференціації, індивідуального підходу, пластичності, використовують в своїй роботі синхронне і асинхронне онлайн навчання. Синхронне – це коли відбувається онлайн заняття, асинхронне –коли вчитель записує відеоурок і пересилає його батькам, щоб батьки разом із дитиною опрацювали матеріал. Якщо у дитини немає інтернету чи гаджетів, дефектолог, психолог, логопед чи інший педагог консультує батьків у телефонному режимі стосовно того, що вони можуть зробити на цьому рівні та дають домашні завдання.
У дистанційному навчанні батьки і педагоги – партнери. Тобто перша робота відбувається саме з батьками, а вже далі - з дітьми з ООП. Адже інколи батьки стають каналом комунікації між учителем і учнем з ООП.
Є діти з ООП, які будуть сидіти самостійно і виконувати завдання, але здебільшого самостійно не можуть, їм потрібна допомога дорослого. Тож потрібно знайти момент, коли батьки можуть сісти поруч із дитиною й допомогти виконати завдання. Вчителі попередньо погоджують матеріали й наочність, які необхідні на онлайн-уроці, і батьки все це готують. Наочний матеріал – це всі речі, які є вдома.
Ми за те, щоб проводити заняття з дитиною з ООП, навіть яка має комплексні порушення розвитку. Є діти, які не розуміють, що відбувається, але монітор ввімкнений і онлайн-урок продовжується, а дитина може перші заняття просто ходити поруч, заглядати в монітор, закривати монітор, може виходити в іншу кімнату, потім повертатись. Батьки, особливо дітей із комплексними порушеннями, підтримують і допомагають. Заняття ми пропонуємо починати з того, що подобається дитині. Наприклад, якщо їй подобається малювати, то пробуємо спочатку встановити з нею комунікацію онлайн. Дитині справді потрібен час, щоб адаптуватися до онлайн-уроків, до того, що з нею буде говорити вчитель, який є фотографією на екрані. Всі онлайн заняття проводяться в індивідуальній формі з урахуванням особливостей дитини за графіком, зручним для батьків. Інколи через зайнятість батьків заняття проводяться у вечірній час. При проведенні дистанційних занять з дитиною дуже важливий зворотній зв’язок з батьками. Тому корекційні педагоги застосовують для батьків опитувальники, тестові завдання, телефонні дзвінки про дистанційне навчання. Батьки повідомляють, чи сподобалося заняття, на що потрібно звернути увагу, вчителю зворотній зв’язок допомагає розуміти ситуацію в сім’ї.
У вільний від підготовки та проведення корекційно-розвиткових занять педагоги підвищують свою професійну майстерність, займаються самоосвітою, прослуховуючи тематичні вебінари на сайті «Всеосвіта», «На урок», беруть участь у онлайн конференціях, надають консультації педагогам інклюзивних класів та груп загальноосвітніх закладів громади, публікують рекомендації щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами....
Нагадуємо, що на разі батьки можуть дистанційно подавати документи для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини через автоматизовану систему роботи інклюзивно-ресурсних центрів (https://ircenter.gov.ua/).
|