Середа, 21.11.2018, 09:08
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна сторінка
ПРО ШКОЛУ
ВЧИТЕЛЯМ
УЧНЯМ
БАТЬКАМ
КАРТА САЙТУ
КОНТАКТИ
Меню сайту

Категорії розділу
Новини [33]
ДПА-ЗНО [3]
Олімпіади [4]
Конкурси-замагання [6]
Позакласна робота [23]
Свята [25]
Річниці [0]
Знаменні дати
Шкільний табір [1]
Дошкільний підрозділ [0]
ОП і БЖД [1]
Різне [4]

Наше опитування
Хто відвідував наш сайт?
Всего ответов: 463

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

КОРИСНІ ПОРАДИ

 

 

 

 

 


Обовязки учнів щодо збереження та використання підручників

1.     Учні зобов’язані дбайливо поводитися з підручниками і книгами, як бібліотечними так і власними.

2.     При отриманні підручників у бібліотеці треба переглянути їх і при виявленні дефектів повідомити бібліотекаря. Якщо підручник має незначні пошкодження необхідно відремонтувати його.

3.     Якщо підручник втрачений чи пошкоджений учнем, треба повернути до бібліотеки такий самий підручник.

Хто з нас не любить книжок? Читаючи книгу, ми уявляємо себе в гущі тих подій і обставин, якими сповнена книга і стаємо немовби їхнім свідком, і навіть учасником. Перед нами відкривається створений письменником великий чарівний світ. Але книги потребують уваги та бережливого ставлення до них. Тому радимо дотримуватись деяких правил спілкування з книжкою та правил гігієни читання.

 


Правила спілкування з книгою

 

1.     Обгорни книжку в папір — не бруднитиметься обкладинка.

2.     Не  читай книгу під час їжі — можеш забруднити її.

3.     Не клади в книгу олівців, ручок та інших  товстих предметів — від цього рветься палітурка.

4.     Не загинай ріжків на сторінках книги - ріжки відриваються і псується книга –  зроби собі для книги закладку.

5.     Не малюй і не пиши нічого в книзі, не роби в ній ніяких поміток.

6.     Не перегинай книгу –  від цього випадають сторінки.

7.     Перегортаючи прочитану сторінку, тримай її за верхній край.

 

 


Як читати книгу, яка вас захоплює?

  • Вперше читайте швидко. Потім читайте і перечитуйте з олівцем у руці.
  • Пам'ятайте: за тим, що зображене в художньому творі, стоїть його творець.  І тому  знайомство з біографією письменника,  з умовами життя його  епохи - обов'язкове.
  • Коли читаєте, не думайте про інше.
  • Краще читайте потроху, але ґрунтовно.
  • Ніколи не пропускайте описів, історичних відомостей і характеристик, міркувань.
  • Чужу критику на книгу читайте після прочитання книги.
  • Під час читання віршів звертайте увагу на їхній:
    • зміст;
    • ритм.

 

Тільки при читанні вголос відчуєте забарвлення вірша, його музичний ритм.

  • Уважно роздивіться титульну сторінку книги і ви дізнаєтеся, хто написав цю книгу, яка її назва, який жанр – оповідання, повість або казка; ім'я художника –   ілюстратора книги; в якому місці і в якому видавництві надрукували книгу, в якому році.
  • Читайте вдумливо, без пропусків, до кінця.
  • Зустрінеться незнайоме слово, зверніться до старших або самі загляньте у словник.
  • Вірші обов'язково читайте уголос. Якщо сподобаються – вивчить напам'ять.
  • Привчайте себе „спостерігати ” малюнки в книзі – і ви станете спостережливими і допитливими у житті.
  • Під час читання уникате шкідливих звичок:
    • не забігате наперед, не дивіться, чим закінчиться книга;
    • не „ковтайте ” книги;
    • не кидайте книгу, не дочитавши її до кінця.

Окрім книг, щодня читайте  журнали і газети.

 


 

18 аргументів на користь читання книг

 

  1. Книга розвиває нашу мову і збільшує словниковий запас. Вона вчить висловлювати думки і розуміти, що говорять і пишуть інші.
  2. Книга розвиває наше мислення. Із книг ми навчаємося абстрактним поняттям, книги розширюють горизонти нашого світу.
  3. Книга стимулює фантазію і вчить нас мислити образами.
  4. Із книги ми дізнаємось про інші країни і про іншій спосіб життя, про природу, техніку, історію і про все на світі, що нас цікавить.
  5. Книга розвиває нашу здатність до співчуття. Ми вчимося вживатись у становище інших людей.
  6. Книги надають нам сили і натхнення. Вони захоплюють і розвеселяють. Змушують нас сміятись і плакати. Приносять втіху і показують вихід із складного становища.
  7. Книги ставлять перед нами складні запитання, про які необхідно думати.
  8. Книга вчить нас етиці. Вона заставляє нас роздумувати про добро і зло.
  9. Книга пояснює життя і допомагає нам побачити зв'язок одного явища з іншим.
  10. Із книг ми дізнаємось, що на всі питання є відповіді що, на будь-яку проблему можна подивитись з різних точок зору. Книги показують, що конфлікти не обов'язково вирішували шляхом насильства.
  11. Книги допомагають нам пізнавати самих себе. Для почуття власної гідності дуже важливо знати, що інші люди думають, відчувають і реагують так, як і ми.
  12. Книги допомагають нам розуміти інших.
  13. Книги позбавляють самотності. Книгу можна взяти з собою куди завгодно.
  14. Книги – це частина нашого культурного надбання.
  15. Книга об’єднує покоління.
  16. За допомогою книги ми проживаємо 1000 життів, залишаючись самими собою.
  17. Дитяча книжка відкриває нам шлях у велику літературу.
  18. Дитяча книжка збагачує культуру країни.

 

Десять порад батькам як зацікавити дітей читанням

Ви, звичайно мрієте про те, щоб ваші діти виросли освіченими, культурними, всебічно розвинутими людьми. Цього можна досягти, якщо вони змалку будуть дружити з книгою.  Книги розширюють світогляд дітей, вчать їх мислити, розвивають їхню мову, пам’ять, уяву. А приносить користь тільки розумне, чітко організоване читання.

1. Потурбуйтесь про те, щоб дитина була читачем шкільної бібліотеки.
2. Слідкуйте за тим, щоб діти  читали книги систематично, кожного дня.
3. Читайте вголос, та частіше розмовляйте про прочитанні книги.
4. Допоможіть створити домашню бібліотеку із кращих дитячих творів.
5. Потурбуйтеся про те, щоб ваша дитина не читала книг, які не відповідаютьїї віку. Читання такої літератури не лише даремне, але й шкілливе.
6. Познайомтеся з рекомендаційними списками  літератури з позакласного читання та програмовою літературою.
7. Прищеплюйте дітям гігієнічні навички. Не дозволяйте  їм читати лежачи, під час приймання їжі, та без достатьнього правильного освітлення.
8. Ставтеся до дитини, як до особистості, надавайте їй змогу саморозвиватися та самореалізуватися, враховуючи її можливості, особливості, здібності.
9. Пам’ятайте, що ми з Вами однодумці  - спільники в питанні виховання активного читача, інтелектуальної особистості.

10. Якщо ваша дитина – неохочий читач, вигадайте гру в читання буденних речей, таких як наклейки, старі листівки, комікси, програми телепередач.

 


 

 
 
Як вибрати книгу для читання ?
  • Зайшовши до бібліотеки, треба звернутись до її каталогів. В перекладі з грецької „каталог” означає „перелік”. Отже, каталог – перелік усіх книг, які є в бібліотеці. Каталог необхідний кожній бібліотеці, він служить посередником між книгою і читачем. Переглядаючи каталог, читач дізнається, чи є в бібліотеці потрібна йому книга, які книги є в бібліотеці ізданої теми, які книги конкретного автора можна прочитати в цій бібліотеці.
  • В картотеках картки з назвами книг підібрані за окремими темами.
  • На книжкових виставках ти завжди знайдеш цікаві книги.
  • Переглянь бібліографічні покажчики. Це книги про книги. В них ти знайдеш анотації – короткі розповіді про зміст книги і поради, кому рекомендована дана книга.
  • Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.

 


 

Що читати?

Ви часто запитуєте бібліотекаря: “Дайте, будь ласка, почитати щось гарне.” Але різному емоційному стану відповідає різна художня література.
Художнє слово володіє універсальною здатністю пробуджувати уяву, фантазію, переносити в омріяний світ, сприяти інтимному самовираженню через контакт із віртуальним художнім світом.
Тому, якщо ти:
  • прагнеш до емоційної розрядки, то гарна, чуттєва поезія може налаштувати на ліричний лад;
  • хочеш відволіктись від буденних клопотів, то гостросюжетна проза - найкраще читання в такому випадку. Воно скрасить буденність та подарує цілу гаму переживань;
  • хочеш спонукати себе до емоційних роздумів про життя, то зображення людських доль – це читання для тебе;
  • хочеш заповнити свій вільний час, то читання – це змістовне, благородне і приємне проведення дозвілля.

 


 
 
Як працювати з підручником
 
  1. Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст. Пам’ятай, що читання підручника без напруження думки – марна трата часу.
  2. Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках.
  3. Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
  4. Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
  5. Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою,графіками, схемами підручника. Пам’ятай, що без хронології та карти немає історії.
  6. Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти,явища з іншими.
  7. Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного. Коли такий план подано вчителем, то вивчай матеріал за планом.
  8. Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
  9. Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал,спочатку частинами, а потім – у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
  10. Виконуй завжди домашні завдання.
  11. Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над книжкою.
 

 


 

Як працюють з довідковою літературою

 
Навіть найрозумніша людина в світі не може пам’ятати великі події сучасного та минулого, численні дати, цифри, факти. Доповнюють пам’ять людини книги, які все знають, словники, довідники, енциклопедії. Ці книги – друзі нашої пам’яті, вони дають відповідь на будь-яке питання. Як же ці книги побудовані? Як ними користуватися в роботі? Найпростіші з них : 
        1. Словники. В них зібрані слова,розташовані в алфавітному порядку. Найбільшим попитом користується орфографічний словник. Майже всі ми ним користуємося, коли не знаємо, як писати те чи інше слово. Коли ж Вас цікавитиме значення слова та історія його походження – користуйтеся „Тлумачним словником”. Словник російського вченого і письменника В.Даля, де автор зібрав 200000 слів, особливо відомий. Кожне слово тут має пояснення і тлумачення. Цей словник надає велику допомогу при читанні російської дореволюційної літератури, пояснює слова, які нам сьогодні незрозумілі. Читаючи газети та журнали, ви часто зустрічаєтесь зі словами, які прийшли з інших мов народів світу – тут вам допоможе „Словник іншомовних слів”. Кожен учень – повинен мати відповідні навички роботи зі словником. Уважно переглядайте передмову до словників,знайомтеся з умовними позначеннями. Нашим добрим помічником є:
         2. Енциклопедії. Саме слово взяте з грецької мови і означає: „коло знань”. В наш час енциклопедіями називають книги, в яких коротко викладено у певній системі дані про науку,техніку, культуру, природу, мистецтво та ін. У більшості матеріал в енциклопедіях розміщено аалфавітному порядку.Винятком з цього є „Дитяча енциклопедія”. В ній матеріал розташований по системі знань. В її створенні брали участь педагоги, письменники, художники.Кожний том присвячений окремій галузі знань. У кожному томі вміщуються таблиці й різні допоміжні покажчики: хронологічний, алфавітний,бібліографічний. Останній рекомендує найбільш цікаві книги з теми, якій присвячено даний том. Як же користуватися „Дитячою енциклопедією.”? Насамперед, потрібно визначити, в якому томі знаходиться потрібний матеріал. Припустимо, що вас цікавить історія середніх віків. „Історія людського суспільства” знаходиться в 7-му томі, отже, необхідний матеріал ми знайдемо в 7-му томі. Є ще галузеві енциклопедії: географічна, хімічна,технічна... Вони також допоможуть вам у вивченні шкільної програми. 

 


 

Як написати реферат
  1. Визначити тему.
  2. Підібрати літературу: документи, першоджерела; монографії, довідники, збірники; газетні та журнальні матеріали.
  3. Ґрунтовно вивчити літературу.
  4. Скласти первісний варіант плану майбутнього реферату.
  5. Виділити основні питання.
  6. Систематизувати опрацьований матеріал.
  7. Остаточно продумати та уточнити план реферату.Обов’язково включити у план актуальні теми і їх значення.
  8.  Написати реферат.
  9. У кінці реферату слід скласти список використаної літератури.

 


 
Як читати газету
Читай газету щодня.
Газети розкажуть тобі про найважливіші події, що відбуваються в нашій країні й у всьому світі.
Перед тим, як почати читати газету, переглянь заголовки всіх статей – це допоможе тобі вибрати в ній найцікавіший матеріал.
 Читаючи газету, користуйся картою. Знайди на ній місця, про які прочитав у газеті.
Пояснення незрозумілих слів знайди в словнику, або про їх значення запитай у вчителя, бібліотекаря.
Опрацюй додаткові інформаційні джерела, що стосуються тематики, яка тебе дуже зацікавила.
 

 


 

Як працювати з текстом параграфа
 
Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
Знайди в тексті відповіді на поставлені запитання. Виконай усі завдання.
Запам’ятай усі терміни і поняття.
Склади план своєї розповіді. Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
 
 

 

Як користуватися навчальною, довідковою та додатковою літературою
 
 
* Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить. 
* Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить: у підручнику,довіднику чи додатковій літературі.
* Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
 
* Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв. Залежно від мети використайте такі види читання: 
              - читання – перегляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст); 
              - вибіркове читання або повне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця; читання з різних видів записів прочитаного.
* Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйтеся побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.
 

 


 

 

 

 
 
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Друзі сайту

  • МОН України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Дніпропетровський регіональний центр оцінювання якості освіти

  • Copyright MyCorp © 2018Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz