Четвер, 05.08.2021, 03:45
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна сторінка
ПРО ШКОЛУ
ВЧИТЕЛЯМ
УЧНЯМ
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА
БАТЬКАМ
БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
ДОШКІЛЬНИЙ ПІДРОЗДІЛ
КАРТА САЙТУ
КОНТАКТИ
Меню сайту

Категорії розділу
Новини [67]
ДПА-ЗНО [8]
Олімпіади [6]
Конкурси-замагання [8]
Позакласна робота [41]
Свята [38]
Річниці [7]
Знаменні дати
Шкільний табір [2]
Дошкільний підрозділ [1]
ОП і БЖД [4]
Різне [18]

Наше опитування
Хто відвідував наш сайт?
Всего ответов: 744

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Поради і рекомендації батькам майбутніх першокласників

ГОТОВИМОСЬ ДО ШКОЛИ

Напередодні 1 вересня, нового і радісного для багатьох дітей і батьків події в їх житті, і тих, і інших охоплює хвилювання, мучать сумніви: а чи справиться дитина з новими фізичними та психологічними навантаженнями, чи зуміє адаптуватися до шкільного навчання? Час, природно, відповість на це питання і все розставить по своїх місцях, але ...

Але хотілося б зробити все необхідне і можливе, щоб уникнути серйозних труднощів адаптації, виправити тривожне стан речей, якщо таке є. У цьому батькам завтрашніх першокласників здатні допомогти гри, вправи і рекомендації, які ми пропонуємо в статті "Развивальні ігри для майбутніх першокласників".

Багато рекомендацій і вправи ви можете знайти в таких статтях на сторінках нашого сайту, як: Пора до школи; Не хочу до школи; Прості слова; Читаю граючи; Захоплююча навчання техніці читання; Підготовка або натаскування, ось в чому питання; Шкільні труднощі і шкільна неуспішність: IQ-тест в картинках для дітей та інших статтях в розділі: «Інформація для батьків».

 

  

ПЕДАГОГІЧНА ПРОСВІТА БАТЬКІВ

Поради батькамм:

  1. Ніколи не жалійте дитину через те, що він не такий, як усі.
  2. Даруйте дитині свою любов і увагу, але не забувайте, що є і інші члени сім'ї, які в них теж потребують.
  3. Незважаючи ні на що, зберігайте позитивне уявлення про свою дитину.
  4. Організуйте свій побут так, щоб ніхто в родині не відчував себе "жертвою" відмовляючись від свого особистого життя.
  5. Не захищайте дитину від обов'язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з ним.
  6. Надайте дитині самостійність в діях і прийнятті рішень.
  7. Слідкуйте за своєю зовнішністю і поведінкою. Дитина повинна пишатися вами.
  8. Не бійтеся відмовити дитині в чому-небудь, якщо вважаєте його вимоги надмірними.
  9. Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо, ні комп'ютер не замінять йому вас.
  10. Не обмежуйте дитину в спілкуванні з однолітками.
  11. Найчастіше вдавайтеся до порад педагогів і психологів.
  12. Більше читайте і не тільки педагогічну літературу, а й художню.
  13. Спілкуйтеся з сім'ями, де є діти. Передавайте свій досвід і переймайте чужий.
  14. Пам'ятайте, що коли-то дитина подорослішає і йому доведеться жити самостійно. Готуйте його до майбутнього життя, говорите про неї.

 

Поради батькам у дошкільний період:

  1. Для дитини ви - зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина обов’язково  говоритиме так, як ви.
  2. Дитина успішно засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача вас втомлює, якщо ви поспішаєте, не  забувайте: терпіння, виявлене вами в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.
  3. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме подальший процес розвитку дитини в школі.
  4. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
  5. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність.
  6. Ставте для себе та для дитини реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте, але не  підштовхуйте.
  7. Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками, куштувати на смак і відчувати різноманітні елементи навколишнього світу.
  8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів  руки, аби їй було легше опанувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за  розміром деталі, зображення тощо.
  9. Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини.
  10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб дитина механічно могла лічити до 100 і більше. Нехай вона рахує до 10-20, але їй вкрай необхідно розуміти, знати, з  яких чисел можна скласти 5, а з яких – 7 тощо. Це є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не  механічного запам’ятовування .
  11. Працюйте  з дитиною  над розвитком її пам’яті , уваги, мислення. Для цього  сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях для дітей.
  12. Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково  дотримуйтеся його виконання всіма членами родини.
  13. Дитина повинна мати вдома певне доручення і відповідати за результат його виконання.
  14. Необхідною умовою емоційно – вольового розвитку дитини є спільність вимог до  неї з боку всіх членів родини.
  15. Не завищуйте і не занижуйте самооцінку дитини. Оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до відома.

 

6 правил батькам майбутнього першокласника

Ці шість порад психолога допоможуть полегшити адаптаційний період першокласника в школі, а також підкажуть батькам правильну лінію поведінки на цьому новому етапі життя.

  1. Зберігайте спокій і впевненість в тому, що все буде добре. Звичайно, кожна мама чи тато хвилюються за свою дитину, особливо в такий відповідальний момент – перший раз в перший клас. Але пам’ятайте, що саме своїм настроєм і своїми думками, ми формуємо у дитини установку на майбутнє навчання в школі. Тому намагайтесь продемонструвати дитині свою впевненість в тому, що все буде добре, свій спокій і віру в сина/дочку. Ні в якому разі не лякайте дитину школою, стримуйте свої побоювання і острахи. Просто вірте в свою дитину і сприймайте її такою, як вона є.
  2. Формуйте позитивне ставлення до школи і вчителів, але водночас будьте чесними. Не варто ідеалізувати школу, говорячи, що там буде безмежно весело, цікаво, захоплююче. Слід говорити правду про можливі труднощі, про необхідність слухати вчителя, виконувати інструкції, які інколи не подобаються. Але обов’язково переконуйте дитину в тому, що все буде добре, що вона справиться, зможе знайти те, що їй до душі, знайде друзів і отримає радість від пізнання нового.
  3. Завжди позитивно відзивайтеся про школу і вчителів. Діти в такому віці все ще дуже залежні від батьківської думки. Вони складають свою думку, своє враження про щось нове (в даному випадку про школу) на основі висловлювань і ставлень батьків. Тому, якщо ви хочете, щоб вчитель став авторитетом для вашого першокласника, ніколи не говоріть поганого про нього при дитині. Це сприятиме гарній поведінці дитини в школі і додасть мотивації до навчання.
  4. Уникайте додаткових стресів і навантажень. Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Початок навчання у школі і так є серйозним стресом для 6-7-річних дітей. Тому, якщо заняття спортом і музикою здаються вам необхідною частиною виховання вашої дитини, почніть водити її туди за рік до початку навчання або після того, як диина адаптується. Повноцінний відпочинок на цьому етапі дуже важливий. Тому нехай дитина проводить більше вільного часу на свіжому повітрі, граючись з друзями.
  5. Слідкуйте за режимом дня і повноцінним харчуванням. Розпорядок дня, який не змінюється, допоможе дитині швидше адаптуватися до нових умов. Якщо ваш першокласник – шестирічка, то бажаний і денний сон хоча б на одну годину. Особливо зверніть увагу на харчування дитини. У її раціоні повинні бути присутніми білки (м’ясо, риба, сир, яйця), молочні продукти, вершкове і рослинне масло, свіжі овочі і фрукти, соки. Організм зараз як ніколи потребує додаткової енергії, адже справитися і пристосуватися до нових умов – досить серйозне завдання.
  6. Будьте особливо уважними до почуттів дитини в перші місяці. Не пропускайте труднощі, які можливо, виникнуть у дитини. Слухайте сина/дочку, говоріть про школу, про події, про почуття. Намагайтеся разом знаходити шляхи, розповідайте про себе в шкільні роки. Будьте з дитиною більш терплячими і чуйними, щоб вона відчувала спокій і підтримку вдома.

 

Психологічна підготовка дитини до школи

(поради батькам)

http://www.cog.ge/images/02.png

Основні причини труднощів під час адаптації:

 

 

 

 

 

 

  1. Психофізіологічні особливості:
  • слабкий тип нервової системи;
  • підвищена сенситивність;
  • надмірне збудження.
  1. Особливості розвитку:
  • не сформованість емоційно-вольової сфери;
  • слабка саморегуляція поведінки.
  1. Хибні методи виховання в сім’ї :
  • виховання за типом «кумир у сім’ї»;
  • не сприйняття дитини;
  • батьківська вседозволеність.

 

 

Тест: Чи готова дитина до школи ?

       

  1. Чи хоче Ваша дитина йти до школи?
  2. Чи думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво?
  3. Чи може Ваша дитина самостійно сидіти над якоюсь справою, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор)?
  4. Чи Ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?
  5. Чи вміє Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п’яти речень?
  6. Чи може Ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?
  7. Чи вміє вона відміняти іменники за числами?
  8. Чи вміє Ваша дитина читати по складах або цілими словами?
  9. Чи вміє Ваша дитина рахувати до 10 і назад?
  10. Чи може вона розв’язувати прості задачі на віднімання й додавання одиниці?
  11. Чи правильно, що Ваша дитина має тверду руку?
  12. Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
  13. Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?
  14. Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?
  15. Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
  16. Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)?
  17. Чи любить Ваша дитина самостійно працювати – малювати, збирати мозаїку тощо?
  18. Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?

 

Кожна позитивна відповідь оцінюється в 1 бал. Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту.  Отже, якщо їх:

15 – 18 – дитина готова йти до школи. Ви не дарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;

10 – 14 – ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які ви відповіли “ні”, підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати;

9 і менше – почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє.

Результати можуть Вас розчарувати. Але пам’ятайте, що всі ми – учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи – це комплекс здібностей, що піддаються корекції. Вправи, завдання, ігри, обрані Вами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом – з усіма, хто має вільний час і бажання навчатися разом з дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця розвитку дитини.

 

http://biztinfo.com/wp-content/uploads/2015/08/felk%C3%A9z.jpg Пам'ятайте:
  • Покарання – це моральний замах на здоров'я: фізичне і психічне.
  • Покарання не повинно бути за рахунок любові. Не залишайте дитину без заслуженої похвали і нагороди. Ніколи не відбирайте подарованого вами чи кимось іншим.
  • Краще не карати, ніж карати із запізненням. Запізнілі покарання нагадують дитині про минуле, не дають змоги стати іншою.
  • Покараний – значить вибачений. Інцидент вичерпано – сторінка перегорнута. Наче нічого й не трапилось. Про старі гріхи ні слова. Не заважайте починати життя спочатку!
  • Хоч би що там трапилось, хоч би якою була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною як перевага вашої сили над її слабкістю, як приниження.
  • Дитина не повинна боятися покарання. Найвразливіше для неї — ваше засмучення.
  • Не забувайте, що ключ до серця дитини лежить через гру. Саме в процесі гри Ви зможете передати їй необхідні навички, знання, поняття про життєві правила та цінності, навчите краще розуміти один одного.
  • Частіше розмовляйте з дитиною, пояснюйте їй незрозумілі речі.

 

Чи готова дитина до школи: тестування при вступі в 1-й клас

Вступ в перший клас – це справа особливо відповідальна.

В наш час вимоги до підготовки дітей зросли. Співбесіда або психологічне тестування відіграє одну з найважливіших ролей в ухваленні рішення про зарахування в школу.

Основним завданням тестування має бути знайомство педагогів з дітьми, що йдуть в школу і можливість коректування програми навчання в залежності від рівня їх загального розвитку. Ніхто не вправі вимагати від майбутнього першокласника вміння читати і писати – всі тести і завдання перевіряють лише інтелектуальний розвиток малюка.Таким чином, результати будь-яких співбесід, проведених з дитиною, мають тільки рекомендаційний характер, в іншому випадку це вважають порушенням чинного законодавства.

Як дізнатися самостійно, без допомоги фахівця, чи готова дитина до школи? Які тести та методики зазвичай використовуються психологами, приймальною комісією при вступі до школи?

Батьки можуть оцінити рівень “зрілості” за допомогою спостереження і відповідей на питання. Питання розроблені психологом Джеральдін Чейні.

Оцінка розвитку пізнання
1. Чи володіє дитина основними поняттями (наприклад: правий/лівий, великий/малий, верх/низ, до/з і т.д.)?
2. Чи вміє дитина класифікувати, наприклад: назвати речі, які можуть котитися; назвати одним словом групу предметів (стілець, стіл, шафа, ліжко – меблі)?
3. Чи може малюк угадати кінцівку нехитрої історії?
4. Чи може дитина втримати в пам’яті і виконати як мінімум 3 вказівки (одягни шкарпетки, сходи в ванну, там вмийся, після цього принеси мені рушник)?
5. Чи може дитина назвати більшість великих і малих літер алфавіту?

Оцінка базового досвіду
1. Чи доводилося дитині супроводжувати дорослих на пошту, в магазин, в ощадкасу?
2. Чи був малюк у бібліотеці?
3. Чи бувала дитина в селі, в зоопарку, в музеї?
4. Чи була у Вас можливість регулярно читати малюкові, розповідати йому історії?
5. Чи виявляє дитина підвищений інтерес до чого-небудь. Чи є у неї хобі?

Оцінка мовного розвитку
1. Чи може дитина назвати і позначити основні предмети, що її оточують?
2. Чи легко їй відповідати на питання дорослих?
3. Чи може дитина пояснити, для чого служать різні речі, наприклад, пилосос, щітка, холодильник?
4. Чи може дитина пояснити, де розташовані предмети: на столі, під стільцем і т.д.?
5. Чи в змозі малюк розповісти історію, описати який-небудь випадок, що трапився з ним?
6. Чітко дитина вимовляє слова?
7. Чи правильна її мова з точки зору граматики?
8. Чи здатна дитина брати участь в загальній розмові, розіграти будь-яку ситуацію, брати участь у домашньому спектаклі?

Оцінка рівня емоційного розвитку
1. Чи виглядає дитина веселою вдома і серед однолітків?
2. Сформувався у дитини образ себе як людини, яка багато що може?
3. Чи легко малюкові “перемкнутися” при змінах в розпорядку дня, перейти до нової діяльності?
4. Чи здатна дитина працювати (грати, займатися) самостійно, змагатися у виконанні завдання з іншими дітьми?

Оцінка уміння спілкуватися
1. Чи включається дитина в гру інших дітей, чи ділиться з ними?
2. Чи дотримується вона черговість, коли цього вимагає ситуація?
3. Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?

Оцінка фізичного розвитку
1. Добре дитина чує?
2. Чи добре вона бачить?
3. Чи здатна вона посидіти спокійно протягом деякого часу?
4. Чи розвинена є у неї координація моторних навичок (чи може вона грати в м’яч, стрибати, спускатися і підніматися по сходах без допомоги дорослого, не тримаючись за поручні, …)
5. Чи виглядає дитина бадьорою і захопленою?
6. Чи виглядає вона здоровою, ситою, відпочившою (основну частину дня)?

Зорове розрізнення
1. Чи може дитина ідентифікувати схожі і несхожі форми (знайди картинку, несхожу на інші)?
2. Чи може дитина розрізняти букви і короткі слова (кіт/рік, б/п …)?

Зорова пам’ять
1. Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спочатку показати серію з 3-х картинок, а потім одну прибрати?
2. Чи знає дитина своє ім’я та назви предметів, що зустрічаються в її повсякденному житті?

Зорове сприйняття
1. Чи здатна дитина розкласти по порядку серію картинок?
2. Чи розуміє вона, що читають зліва направо?
3. Чи може самостійно, без сторонньої допомоги скласти головоломку з 15 елементів?
4. Чи може інтерпретувати картинку, скласти невелику розповідь по ній.

Рівень слухових здібностей
1. Чи може дитина римувати слова?
2. Чи розрізняє слова, що починаються на різні звуки, наприклад, ліс/вага?
3. Чи може повторити за дорослим кілька слів чи цифр?
4. Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку і послідовність дій?

Оцінка відношення до книг
1. Чи виникає у дитини бажання подивитися книги самостійно?
2. Чи уважно і з задоволенням вона слухає, коли читають вголос?
3. Чи задає питання про слова, про їхнє значення?

Показником готовності дитини до школи буде максимальна кількість стверджувальних відповідей на дані питання.

Після того, як Ви відповіли на наведені вище питання та проаналізували результати, можна провести ряд тестів, які використовуються дитячими психологами при вступі до школи.

Тести проводяться не всі відразу, в різний час, коли у дитини хороший настрій. Не обов’язково проводити всі запропоновані тести, виберіть декілька.

 

 

 

IQ - тест в картинках для дітей

Визначте коефіцієнт інтелекту Вашої дитини - онлайн, відповівши на кілька запитань. Тестування абсолютно анонімне. Ви можете самостійно визначити коефіцієнт інтелекту Вашої дитини, скориставшись таблицею результатів тесту. Час тестування не обмежена.

 

 

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Серпень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Друзі сайту

  • МОН України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Дніпропетровський регіональний центр оцінювання якості освіти

  • Copyright MyCorp © 2021Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz